_Aishettina_. Powered by Blogger.

Skin care

Hello everyone! Today I want to talk about my skin care routine. I'll show you my favourite products that help me to have an almost perfect skin.

Ciao a tutti! Oggi voglio parlarvi della mia routine per la cura della pelle. Vi mostrerò i miei prodotti preferiti che mi aiutano ad avere una pelle quasi perfetta.

Make-up remover: Cera di Cupra



I use the cleanser moisturizer Cera di Cupra for young skin, although I prefer that for mature skin. I have very sensitive and delicate skin, this product does not irritate my skin and it does not burn me like some makeup removers do. I find it very suitable for people who, like me, has a hyper sensitive skin, also recommended because it does not contain alcohol.

Io uso il latte detergente idratante della Cera di Cupra per pelli giovani; anche se preferisco quello per pelli mature. Io ho la pelle molto sensibile e delicata e questo non mi irrita la pelle e non mi brucia, come alcuni struccanti. Lo trovo molto indicato per chi, come me, ha una pelle iper sensibile; consigliato anche perché non contiene alcool.


Toner: acqua distillata alle rose



As a tonic I use the distilled Water of Roses by Roberts. I recommend it because it's very light and delicate on the skin. Compared to other tonics, it does not have too many ingredients that can irritate the skin, it is 100% natural.

Come tonico uso l'Acqua distillata alle Rose della Roberts. La consiglio perché è molto leggera e delicata sulla pelle. Rispetto agli altri tonici non ha troppi ingredienti che possono irritare la pelle; è naturale al 100%.


Cleanser: Garnier Pure Active



In the moments when I'm in a hurry or when I have a lot of make-up on the eyes I use the Garnier Pure Active. Removes makeup quickly even if  dry a bit the skin.

Nei momenti di fretta o quando ho molto make-up sugli occhi uso il Pure Active della Garnier. Elimina il trucco in modo veloce anche se secca un po' la pelle.

Mask and Scrub





In this period the masks - scrub that I use mostly are: the Aisha's mask of Lush (where I've already talked about in this post) and the gel cleanser / exfoliator of Bottega Verde.

In questo periodo le maschere - scrub che uso maggiormente sono: la maschera Aisha della Lush (dove ne ho già parlato in questo post) e il gel detergente/esfoliante della Bottega Verde.


Against impurities - Contro le impurità




Against blemishes and even against acne, I recommend Effaclar Duo of La Roche-Posay. I think it is miraculous, in a few days any type of pimple or blemish disappears!!

Contro le imperfezioni e addirittura anche contro l'acne consiglio l'Effaclar Duo del La Roche-Posay. A mio avviso è miracolosa in giro di pochi giorni ogni tipo di imperfezione o brufolo sparisce!!



And you? What do you use for your skin care? Let me know in the comments.
E voi? Cosa usate per la cura della vostra pelle? Scrivetemelo nei commenti.

Have a good day <3

_Aishettina_

No comments